Het bureau Build in Amsterdam wint voor de vierde keer de Awwwards e-commerce Site of the Year. De prijs is verworven met het project Expedition Baikal voor het Zwitserse outdoor-merk Mammut. De prijswinnende website toont de experience’ van de bergbeklimmer Dani Arnolds tijdens zijn reis naar het ijzige hart van Siberië. Eerder projecten van Build in Amsterdam die de website van het jaar-prijs wonnen waren; Frans Hals in 2018, Mendo in 2017 en Protest Sportswear in 2016. Het is de eerste keer in de geschiedenis van Awwwards dat een bureau vier keer de prijs wint.
Verrijken van de site en het verhaal
In de zoektocht naar nieuwe klimroutes voert Arnolds’ expeditie de sitebezoeker mee naar een plek waar de weersomstandigheden met wind, sneeuw en ijs extreem zijn, waardoor maar weinig atleten het hebben aangedurfd om het Baikalmeer te verkennen. Het is het diepste meer op aarde, met temperaturen van min 40 graden Celsius.
Het prijswinnende Amsterdamse bureau vertelt dat de site-bezoekers de expeditie van de bergbeklimmer verhalend kunnen volgen. ‘Het verhaal is verrijkt met prachtige fotografie, geluidseffecten, citaten, visuals en video's die naadloos op elkaar aansluiten. De beschermende kleding die Arnolds draagt tijdens de expeditie wordt gedurende de experience via pop-ups getoond en is uiteraard direct op de site te bestellen.'
Ervaar de Baikal-experience hier.
'Doordachte consumentenervaring'
De site werd door juryleden en de community van de Awwwards beschreven als ‘een baken van licht, dat de weg wijst in digital design’.
James Noble, jurylid bij Awwwards zegt over de winnende website: ‘Dit is een werkelijk sublieme mobiele ervaring, die slim gebruik maakt van het scrollen op mobiel om gebruikers te betrekken en te voorzien in informatie. Hulde de aandacht voor details, wat zich uit in een doordachte consumentenervaring.’
Daan Klaver, co-founder en creative director van Build in Amsterdam: ‘Door de combinatie van strategie, branding en code creëren we 'emotionele clicks' die een merkverhaal sterk overbrengen en conversie stimuleren. Het is een ongelooflijke eer en prestatie voor het team om dit voor de vierde keer te winnen.’
Martijn Jegerings, hoofd digital marketing bij Mammut Sports Group: ‘Expeditie Baikal brengt de schoonheid van de echte wereld samen met de mogelijkheden van de digitale wereld, naar schermen wereldwijd. Het maakt je deelgenoot van de reis en mensen begrijpen dat de uitrusting die hij draagt hier speciaal voor is ontworpen.’
Lees ook: Groei! Zo bouw je een succesvol bureau in roerige tijden
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!