King Adz, creative director, auteur, filmmaker en TED-alumni is op vrijdag 5 april aanwezig in Hotel V ter gelegenheid van zijn nieuwe boek. Het openbare evenement (boek introductie + interview) wordt gepresenteerd door Erik Kessels.
King Adz is gespecialiseerd in het maken van content voor jeugd, straat- en andere creatieve culturen. Hij maakte onder andere content voor Adidas, Converse, Lacoste, Honda, Diesel, Smirnoff, BBC, Nike, MTV, Taco Bell en Burger King. De laatste vijftien jaar heeft hij gereisd en dit is gedocumenteerd in het boek Street Knowledge. Daarnaast schreef hij het Urban Cookbook.
Zijn boek The Stuff You Can't Bottle: Advertising for the Global Youth Market gaat over de dood van het traditionele adverteren (print en televisie). In de multimediale omgeving van internet 2.0 waarin iedereen zich verbind in netwerken is de enige hoop om een connectie te maken met de jeugd door je te mengen in hun (sub)culturen. In het boek deelt King Adz inzichten in de levenswijze van de jeugd. Zijn wereldwijde research bracht hem naar hostels, skateparken, straatfestivals, clubs etcetera. Bij elke locatie, van India tot Hong Kong tot Zuid-Afrika tot China, Europa en Rusland mengde hij zich in de jeugdscène om te ervaren hoe zij leven. Daarnaast praatte hij met de creatieven die het gelukt is een band op te bouwen met hen. 'No once can predict what youth will be into next month, but this book shows how creatives can grab its attention, build a relationship and crack the market', meldt het persbericht.
In het boek worden alles aspecten van branding belicht, van traditioneel adverteren tot digitale relaties. Foto's van zowel op straat als van de creatieven moeten zorgen voor een afspiegeling van de jeugdmarkt op dit moment. Het boek is gericht op creatieven en alle anderen die geïnteresseerd zijn in jeugdculturen of in contact moeten staan met de jeugd op professioneel gebied.
Aanmelden voor vrijdagavond kan hier: Register for King Adz. Tickets zijn acht euro.
King Adz is ook de dag erna om 15.00u beschikbaar om het boek te signeren bij ABC.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!