Bepaal de inhoud van NIMA Online sessie over Games als Marketingmiddel!

Beste marketeers,

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In oktober 2010 zal expertgroep NIMA Online een event organiseren in Pakhuis De Zwijger speciaal over games als marketingmiddel.

In mijn boek '' (release juni 2010 Kluwer) bespreek ik diverse cases van games die hebben geholpen doelstellingen te realiseren op het gebied van:

- Product
- Prijs
- Personeel
- Plaats
- Promotie

Omdat Nederland een democratie is vraag ik aan het publiek waar jullie meer over te weten zouden willen komen.
Dan kunnen wij relaties (opdrachtgevers) uitnodigen die ervaring hiermee hebben en iets kunnen presenteren.

Hieronder wat meer uitleg waaraan je moet denken bij games per marketinginstrument:

- Product

1. Ingame Cocreatie (Lego Factory)
2. Pretesten van producten in virtuele werelden en games (bijvoorbeeld Renault in Need for Speed)
3. Product sampling in games (NIVEA in Go-Supermodel)
4. Virtueel gebruik van producten in games (eBay in racegame GRID)

- Prijs

1. De 'gratis'-strategie geïnspireerd door de gamesindustrie
2. Spelen voor korting (Sport 2000)
3. Spelen voor prijzen (uw producten)
4. Spelen voor punten (loyalty opbouwen bij de doelgroep en gebruik maken van merkfans)

- Personeel

1. Games als wervingsmethode (Amerikaanse leger)
2. Games als trainingstool (Air Cargo Netherlands i.s.m. Douane Nederland en Schiphol)
3. Games om interne merkwaarden te delen en tot leven te brengen (ING / Postbank)
4. Games voor meer vitaliteit (Nintendo Wii)

- Plaats

1. Producten verkopen binnen virtuele werelden en games (FarmVille binnen Facebook)
2. Ingame distributie (Diesel)

- Promotie

1. Product placement (product als herkenbaar en functioneel onderdeel binnen de gamewereld)
2. Ingame advertising (banners, logo's en billboards in gamewereld)
3. Branded content in games (scripted content in games)
4. Visually adapted games (bekende games in de huisstijl van jouw merk)
5. Advergame (100% branded games)

Wat is jullie mening hierover?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie