'Gefixt met Sixt', dat is het thema van de nieuwe campagne van het autoverhuurbedrijf. Selmore tekende voor de creatie ervan (full credits onderaan dit bericht).
De televisiecampagne, die per 18 maart van start gaat, wil op een spraakmakende manier laten zien dat het huren van een auto bij Sixt een slimme oplossing is. Selmore: 'Dit op de spraakmakende en grappige toon die men van Sixt gewend is
Algemeen directeur van Sixt in de Benelux, Michael Meissner, zegt over de campagne: 'Door min of meer herkenbare situaties op een iets extreme wijze weer te geven hebben we hilarische doch herkenbare situaties gecreëerd, waarmee we de brede toepassing van autohuur laten zien. Dit met het premium aanbod dat men van Sixt gewend is. Gefixt met Sixt is daarnaast een sterk woordspel dat blijft hangen…'
De eerste commercial gaat vanaf deze week live en is de start van een reeks verschillende tv-commercials, die verspreid over het komende jaar te zien zullen zijn. De commercials zijn daarnaast terug te vinden op de Nederlandse YouTube, op de socialmedia kanalen van Sixt, en op de campagne pagina www.gefixtmetsixt.nl.
Credits
Creatieve directie: Poppe van Pelt & Diederick Hillenius, Jakko Achterberg & Niels Westra
Copy Writer: Koos van Nuenen
Art Director: Joris van Ingen
RTV Producer: Hanneke Kampschreur & Monique van Smaalen
Account: Chantal Ebbinge en Anja Froeling
Strategie: Gijs de Bruijn
Klant verantwoordelijk: Michael Meissner, Maarten Ordelman, Chantal Nieuwlaat
Productiemaatschappij: Czar jr.
Regisseur: Jelmar Hufen
Producer: Frank de Kok
D.O.P./Cameraman: Tibor Dingelstad
Offline studio: MRTN
Offline editor: Martin Heijgelaar, Timo Vonk
Online: The Ambassadors, Ton Habraken
Grading: Brian Krijgsman
Geluidstudio: Audentity
Geluidstechnicus: Niels den Otter
Muziek: Whistle up! en Gregory Caron
Over Sixt
Sixt is een toonaangevende internationale leverancier van hoogwaardige mobiliteitsdiensten voor business, corporate en vakantiegangers. Sixt is momenteel vertegenwoordigd in meer dan 100 landen en breidt dit netwerk constant uit. Sterke punten, zoals het grote aandeel van luxe merken in het wagenpark, het hoge level van servicegerichtheid en een goede prijs-kwaliteitverhouding hebben ertoe geleid dat het in 1912 opgerichte bedrijf een sterke marktpositie heeft ingenomen. Sixt heeft samenwerkingen met gerenommeerde bedrijven in de horeca, grote luchtvaartmaatschappijen en tal van bekende dienstverleners in de toeristische sector. De Sixt-groep een omzet van 1.66 miljard euro (2013).