American Express zet volgende stap mobile commerce met Twitter

American Express (AmEx) heeft de volgende stap gezet in het uitrollen van het Sync programma.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met speciale hashtags kan je (voorwaarde wel is dat je een AmEx kaart het) producten kopen die beschikbaar zijn bij een handvol retailers. Zie op er meer over.

Een tweet verkoopt
Het initiatief gaat terug naar de samenwerking die al eerder was tussen American Express en Twitter omtrent . In een eerdere fase was het mogelijk om door je AmEx gegevens te koppelen en deals te ontvangen via Foursquare, Twitter en Facebook.
Met de hashtag actie gaan AmEx en Twitter een stap verder op het gebied van m-commerce dan . De consument stuurt een tweet met bijvoorbeeld (niet dit gaan proberen want die is al uitverkocht). Via een automatisch Twitter bericht van AmEx krijgt je dan 15 minuten de tijd om een retweet te sturen waarna de aankoop automatisch afgeschreven wordt van de gekoppelde account.
Werkt simpel en tot 3 maart is het mogelijk om gebruik te maken van de Sync optie. Enige voorwaarden zitten wel aan de actie verbonden waaronder het op=op principe.
Aangezien het een actie is op Twitter kan het geen kwaad om te kijken wat er van gedacht wordt. Waar er naast de positieve reacties ook de...
;" title="MobileMarketingNl03?authkey=Gv1sRgCMqa5-XopKf3zQE#5845097907284799794&;">


Conclusie
Een win-win situatie voor AmEx en Twitter waar vorig jaar al een begin was gemaakt met het Sync programma. Het sentiment is positief (gemeten op ). Een volgende stap in de goede richting is gezet voor het bedrijf dat bekend wil staan als de creditcard maatschappij voor de social media generatie.
MobileMarketing.nl 2013

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie