Adidas Originals lanceert in samenwerking met Vice een nieuwe campagne rondom de herintroductie van de Adidas Forum-sneaker. Voor de campagne hebben vijf opkomende vrouwelijke fotografen hun muzes in beeld gebracht terwijl ze de klassieke sportschoenen droegen. Het resultaat van de Adidas Originals-campagne is te zien op het door Vice ontworpen platform Open Forum.
Ongelijke verdeling
Adidas Originals en Vice willen met de campagne benadrukken dat ze het belangrijk vinden dat diversiteit in de creatieve industrie aangemoedigd wordt. Als een van de voornaamste argumenten om opkomende vrouwelijke fotografen te betrekken bij de campagne geven de merken aan dat vrouwen ondergerepresenteerd zijn in die creatieve industrie met een aanwezigheid van slechts 13.8% terwijl daarnaast ook nog eens minder dan 5% van de in het werkveld aanwezige creative directors vrouw is*.
*bron: Dr. Jean Grow, University of Marquette
Fotografen
Op Open Forum is het werk te zien van Al-Harazi, Zoï Pahtalias, Jolene Adelaar, Josje van Stekelenburg en Ashley Röttjers met haar muze Agnes Montecinos Muñoz. Naast een overzicht van het werk voor Adidas is er op het platform ook extra informatie te vinden over de fotografen.
Branded content
Naast Open Forum wordt kondigen het sportmerk en Vice ook aan gedurende anderhalve maand branded content te plaatsen in de vorm van duo-interviews met de vijf fotografen en hun muzes. Het eerste interview met fotograaf Röttjers en haar muze Montecinos Muñoz is terug te vinden op de speciaal ingerichte Adidas Originals partnerpagina op Vice.com.
Lees ook: ‘Dat we verschillen mag omarmd worden’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!