ADCN, de club voor creativiteit, heeft een nieuw bestuur. Mervyn ten Dam (ACHTUNG! mcgarrybowen) en Claire Parker (Design Bridge) worden respectievelijk voorzitter en co-voorzitter. Zij volgen David Snellenberg (Dawn) en Richard van der Laken (What Design Can Do) op.
De uiteenlopende disciplines in het nieuwe bestuur sluiten aan bij de nieuwe missie van ADCN: unleash creativity. De club, die meer dan 750 leden telt en tientallen partners, organiseert gedurende het jaar programma’s voor de creatieve industrie en wereld van merken en media. De focus ligt op de ontwikkeling van creative professionals, creative leadership, creative culture en creative excellence.
De nieuwe voorzitter Mervyn ten Dam is blij met zijn nieuwe functie. Hij omschrijft de ADCN als een club 'die oprecht staat voor creativiteit in de allerbreedste zin'.
Ten Dam: 'Ik heb zin om ADCN een volgende zet te geven en te focussen op een nieuwe generatie ‘bedenkers en vooral makers’, zoals creatieve ondernemers, start-ups, technologists en alle soorten craftsmen.'
Acht nieuwe gezichten
Het bestuur telt acht nieuwe gezichten. Claire Parker van Design Bridge zal naast haar co-voorzitterschap werken aan ADCN’s design programma en branding.
Rik Ledder, vanaf 1 januari CEO van TBWA\NEBOKO Group, gaat zich inzetten voor de commerciële en financiële groei van de club. Felicitas Olschewski (72andSunny) zal zich bezighouden met ADCN’s programma’s rondom innovatie, impact en Circular Brands.
Emilio de Haan (HERC the agency) richt zich op talent en inclusiviteit. Willem van Roosmalen (Homerun.co & Fontanel) wil graag inspirerende en educatieve content gaan maken.
Thecla Schaeffer (Accell Group) gaat zich hard maken om de rol van creativiteit beter te representeren aan de ‘klantzijde’. Vincent Lammers van Ambassadors was eerder al actief voor ADCN en zal zijn werk als creative director van het merk ADCN voortzetten. Cyril van Sterkenburg (Vandejong) gaat zich met name met educatie en talentontwikkeling bezighouden.
Scheidend voorzitter David Snellenberg laat de ADCN met een gerust hart over aan zijn opvolgers. Onder zijn leiding is ADCN getransformeerd van een club van creatieven naar een club voor creativiteit. 'We hebben zowel de organisatie als het prijzenfestival samen met alle andere activiteiten klaar gemaakt voor de toekomst. Nieuwe, maar in totaal minder Lampen, een vernieuwd trainingsaanbod, meer zichtbaarheid van de club in binnen- en buitenland, en een flink gegroeid ledenaantal.'
Met de komst van de nieuwe bestuursleden neemt ADCN afscheid van bestuursleden David Snellenberg, Richard van der Laken, Joris van Elk, Wesley ter Haar, Jochem Leegstra (en eerder al van Marjolijn Meynen, Robert Nakata, Eva Ruiz en en Reinier Steures).
ADCN Board 2018-2019
Mervyn ten Dam (President) - Creative Director & Founder ACHTUNG! mcgarrybowen
Claire Parker (Co-President) - Executive Creative Director Design Bridge
Rik Ledder (Treasurer) - Managing Director, TBWA\NEBOKO Group
Vincent Lammers (Creative Director) - Creative Director & Partner, Ambassadors
Kim Dingler - Director Marketing & Strategy, Talpa Global
Kerrie Finch - Founder & CEO, FinchFactor
Emilio de Haan - Founder & Creative Partner, HERC the agency
Sarah Hagens - Founder & Director, Hagens
Jelani Isaacs - Executive Producer, New AMS Film Company
Mark van Iterson - Global Design Director, Heineken
Felicitas Olschewski - Creative Director, 72andSunny
Willem van Roosmalen - Founder, Homerun.co & FONTANEL
Patrick Roubroeks - Founding Director, Xsaga
Thecla Schaeffer - Chief Marketing Officer, Accell Group
Alvaro Sotomayor - Creative Director, Wieden + Kennedy
Cyril van Sterkenburg - Director, Vandejong Creative Agency
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!