We kwamen Swaip tegen op het Internet of Things Event, waar hun creatie door het evenement zelf werd gebruikt om te kennisdaten. Een visitekaart met al je kennis en kunde, daarmee maakt Swaip je wegwijs in de genetwerkte wereld.
Swaip brengt al je publicaties en berichten van Twitter, LinkedIn, Slideshare, YouTube en Molblog eenvoudig bij elkaar zodat je makkelijk kunt etaleren wat je weet. De Swaip van oprichter Detlef La Grand bijvoorbeeld ziet er zo uit.
Van versnippering naar eenheid
Detlef: “Hoe langer ik actief was op zulke media, hoe diffuser de stroom informatie als geheel werd. Ik had wat op YouTube staan, wat op Slideshare, ik tweette en ik blogde. Maar nergens kwam het samen tot één verhaal. Knippen en plakken is tijdrovend – en hoe houd je het actueel?”
Geen knip- en plakwerk
Ook met Swaip verzamel je eerst content en voeg je het samen. Zelf, of bijvoorbeeld met collega’s over een kennisthema. Je bespaart tijd doordat je maar één keer de koppeling hoeft te maken van je Swaip-account naar de media die je toe wilt voegen. Vervolgens houdt Swaip je ‘kennismagazine’ automatisch volledig up-to-date en voegt het reacties en commentaar van bezoekers toe.
Zonder reclame
Vanaf € 7,50 per maand kun je je eigen magazine maken. Detlef: “We hebben bewust voor de abonnementsvorm gekozen in plaats van afhankelijk te zijn van advertentie-inkomsten. Swaip is een visitekaartje, iets persoonlijks. Je wilt dat gebruikers daarover controle hebben, en niet een adverteerder.”
Concurrentie
Detlef ziet Flipboard als concurrent. “Ook daar kun je je eigen magazine maken, maar Swaip is flexibeler: je kunt samen een magazine maken en je eigen stijl toepassen. Net zoals we deden voor het Internet of Things Event. Hiervoor maakten we een magazine in hun eigen huisstijl en binnenkort is het de bedoeling dat de pro-gebruikers kunnen kiezen uit verschillende templates om het nog persoonlijker te maken.”
Innovatie Diner op de High Tech Campus
Detlef is heel actief in het benaderen van interessante partijen en zijn inschrijving voor de Accenture Innovation Awards kwam dan ook snel. Op het Innovatie Diner op de High Tech Campus legde hij contact met diverse bedrijven en partijen. Zo sprak hij af om voor Merien ten Houten van Ilse.nl een magazine te maken – door zo actief te zijn hoopt Swaip van veertig gebruikers nu naar duizend gebruikers binnen een jaar te gaan.
Accenture organiseert in 2013 voor de zevende keer de Innovation Awards. Nieuwe, innovatieve, veelbelovende concepten, jonger dan drie jaar en gelanceerd op de Nederlandse markt kunnen meedoen aan de competitie.
Elke week bespreek ik op Molblog een opvallend concept dat zich heeft ingeschreven. Of deze kanshebber werkelijk een Tulp in de wacht weet te slepen, is uiteraard aan de jury. Naast media-, communicatie- en hightech-concepten is het dit jaar weer mogelijk in vier andere sectoren in te schrijven. De prijsuitreiking vindt in november plaats op het Accenture Innovation Event.
Kijk voor meer informatie en het inschrijfformulier op www.innovation-awards.nl. En weet je een concept waarvan je denkt: dat is nu echt een kanshebber – aarzel niet en laat het weten, bijvoorbeeld via Twitter.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!