Allemaal leuk en aardig, al die grappige onderonsjes tussen klanten en bedrijven. We lachen ons rot. Maar het belangrijkste blijft de service. Wordt de klant echt geholpen? Wij zetten 11 knallende klantenservice voorbeelden voor je op een rij.
1. Erik houdt intens van AH Shine Wax en de webcare-afdeling van Albert Heijn zorgt ervoor dat hij zijn favoriete haarproduct weer kan gebruiken.
2. T-Mobile reageert op dit bericht van de boze David en weet het probleem mooi op te lossen.
3. Coolblue ontving deze klacht over een koelkast en zorgde ervoor dat de koelkast toch nog werd geleverd. En hoe!
4. ING Nederland deed er alles aan om Julien te helpen bij het zoeken naar een meisje…
5. Soms loont het om je klacht mooi te verwoorden, zoals Floris Mein in zijn bericht naar Auping.
6. Eva wordt, ondanks dat het probleem al is opgelost, toch nog netjes geholpen door Simyo.
7. Webcaremedewerkers geven ook vaker een weerwoord, bijvoorbeeld op deze tweet over de reclame van Vodafone.
8. Of ze geven op een bijdehand antwoord.
9. Webcare kan soms een oplossing bieden aan de wat kleinere problemen.
10. Maar het draait natuurlijk om een tevreden klant.
11. En soms hoeft de webcare eigelijk helemaal niets te doen…
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op De Beste Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Dirkje Schobben.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!