Tijdens de 17e editie van het YIM weekend werden 45 jonge, talentvolle mediaexperts in een sneltrein werden klaargestoomd om een succesvolle case neer te zetten. Dit jaar was Innocent de adverteerder die een case aan deze jonge professionals mocht voorleggen. Benjamin van der Kloet (marketingmanager Benelux van innocent) hoopte op creatieve en ongepolijste ideeën.
Voordat ze aan de slag gingen kregen de deelnemers eerst nog de nodige tips en tricks van inspirerende sprekers om zich helemaal voor te bereiden. Het niveau was hoog, maar uiteindelijk presenteerden Annemieke Loef, Sophie Benink, Lisanne van den Heuvel en Fleur Veen de winnende case.
Hieronder reacties van de winnaars van het YIM Workshop Weekend.
Lisanne van den Heuvel, Mediaplanner ZIGT
‘Toen ik hoorde dat ik dit jaar naar het YIM-weekend mocht was ik gelijk enthousiast. Van meerdere collega’s hoorde ik alleen maar positieve verhalen. Het weekend is leerzaam, gezellig, vermoeiend, inspirerend en bovenal superleuk! En daar was niets aan gelogen. Wat kan ik mede Yimmers meegeven aan tips die nog mee mogen met dit toffe weekend? Wees voorbereid op weinig slaap. Schrijf zoveel mogelijk op van alle sprekers, ze zijn allemaal even interessant en alles onthouden is onmogelijk. Leer van elkaar, iedereen heeft weer een eigen achtergrond en brengt daarmee andere inzichten met zich mee. Het is heel leuk en leerzaam om te horen hoe anderen denken en doen. Maar bovenal, heb veel plezier en neem zoveel mogelijk in je op.’
Annemieke Loef, Sr. contentmarketing specialist, Adfactor
‘Hoe ik het YIM weekend heb ervaren? Kort gezegd: inspirerend en leerzaam! Naast het feit dat je 40 andere jong professionals uit de mediawereld ontmoet, zorgen de leerzame presentaties ervoor dat je veel meer te weten komt over het medialandschap dan alleen je eigen vakgebied. De presentaties en mini-workshops zijn een goede basis om aan de slag te gaan met de case die je gaat uitwerken.
In groepjes van vijf personen zijn we aan de slag gegaan met een case voor Innocent Smoothies waarbij we een strategie hebben opgebouwd op basis van insights van de doelgroep en doelstelling van Innocent. De diversiteit van achtergronden in ons groepje zorgde ervoor dat we vanuit verschillende invalshoeken onze strategie konden beoordelen en bepalen of het de juiste strategie was. Resultaat? Winning!’
Sophie Benink, communicationsplanner Carat
‘Binnen Dentsu Aegis Network werden wat korte sessies georganiseerd om ons voor te bereiden op het YIM weekend. Tel daar de informatie uit de inhoudelijke en inspirationele talks bij op en je hebt een hoofd vol kennis om de case mee te lijf te gaan. Een goede voorbereiding is immers het halve werk! Mijn key take-away van het YIM weekend is dat de lijn tussen media en advertising bijna niet meer zichtbaar is, waardoor je als mediaspecialist absoluut stil moet staan bij de rol van een impactvolle en consistente creatieve onderlaag als basis voor een sterk mediaplan.’
Fleur Veen, accountmanager Exterion Media
‘Het was een fantastisch, leerzaam weekend. De grote opdracht was het uitwerken van een toffe case voor een adverteerder. Na heel wat (mislukte) raadpogingen, kwam het verlossende woord… Dit jaar daagde ‘Innocent drinks’ ons uit om een strak mediaplan te maken. Aan ons de uitdagende taak om een creatief en strategisch plan te schrijven, dat ook nog perfect past bij Innocent drinks zelf. Het ging als een trein! Omdat iedereen in mijn team hele andere functies en achtergronden heeft, konden we veel kennis delen en ideeën opdoen. En het resultaat mocht er zijn, want na vijf uur zwoegen, riep de jury onze case uit tot de winnende van het YIM weekend 2017. Het YIM weekend was een fantastische ervaring en is zeker een aanrader voor iedereen!’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!