Winnaars Adwards 2007: Heleen van Oord (DQ&A) en Raymond Spanjar (Hyves)

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik was er niet bij, maar gisteravond zijn de winnaars van de bekend gemaakt.

De Adwards voor de Online media man en Online media vrouw van het jaar zijn uitgereikt aan Heleen van Oord () en Raymond Spanjar (Hyves).

De vakjury koos voor hen, nadat 3.200 publieksstemmen 10 finalisten hadden aangewezen. Van Oord en Spanjar ontvingen een vergulde champagnesabel met gravure. Het initiatief voor de Adwards ligt dit jaar bij brancheverenigingen IPAN en IAB en Marketingfacts.

De jury over Raymond Spanjar, die ook nog in de race is voor de Marketeer of the Year 2007-prijs, die wordt uitgereikt:
' 2007 is het jaar van de 'baldadige' winnaar, Raymond Spanjar. Eén van de oprichters van Hyves, een Nederlands social network, een goed voorbeeld van de social media trend binnen de online wereld. Eén die zich uitermate snel geprofileerd heeft binnen de gehele samenleving. Met Hyves challenged Raymond grote uitgeverijen en televisiestations.
'De politiek, dagbladen als FD, NRC, ze zijn allemaal op Hyves te vinden of integreren het in hun communicatieplan. Raymond is de man op de voorgrond, het boegbeeld van Hyves, maar uiteraard is hij onderdeel van een team. De jury prijst hem om zijn ondernemerschap. En kijkt uit naar de komende jaren Raymond Spanjar. Dit jaar ook genomineerd voor Marketeer van het jaar. Met recht de Online media man van 2007.'

De jury over Heleen van Oord:
'We kunnen zeggen dat de online media vrouw van het jaar een apart tintje heeft. Heleen van Oord prijzen wij mede om 'haar oeuvre'. Zij is een initiatiefrijke online onderneemster.
'Heleen van Oord is medeoprichtster van DQ&A dat in 2001 startte. Heleen is een aantal jaar bestuurslid van IPAN geweest en is initiatiefnemer van de online-entrepreneurs.
'Ook heeft zij samen met een aantal anderen Peak Capital opgericht, waar startende internet ondernemers een kans gegeven wordt. Ook spreekt zij af en toe op internationale congressen en heeft zij haar ervaringen en expertise gedeeld met studenten, o.a. bij de Universiteit Leiden. Met recht de Online media vrouw van 2007.'

De jury bestond uit Boris Veldhuijzen Van Zanten (voorzitter IPAN en tevens juryvoorzitter Adwards), Marco Derksen (voorzitter IAB), Gijs Vroom (uitgever van onder andere Emerce), Leon Bouwman (hoofdredacteur Adformatie) en Lot Keijzer (Director Interactive Kobalt & voorzitter PMA interactive).

In 2006 wonnen Stephan Fellinger (o.a.oprichter Spin Awards) en Annemiek Verhagen (Tapps).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie