Wie wordt DM Man van het Jaar 2008?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De kanshebbers op de titel zijn bekend en zoals vaker is het weer een divers gezelschap. Beetje appels en peren...

De opvolger van Marcel Kalmeijer (Holland Casino) - winnaar van vorig jaar - wordt gekozen uit een viertal kandidaten:

van Beeckestijn Business School en ex-Pleon, en voorzitter van het .

van Sellaband.com

van bol.com

, hoogleraar op Nyenrode.

De vakjury nomineert hen omdat 'zij zich afgelopen jaar (?) positief hebben onderscheiden in ondermeer durf, resultaat, visie en vernieuwing en zodoende hebben bijgedragen aan het Direct Marketingvak.'

Wie de prijs krijgt, wordt dinsdag 22 april bekend gemaakt op het TNT Post DM Feest in de Winkel van Sinkel te Utrecht.

Egbert Jan van Bel haalde in 2007 de landelijke media met de bestseller 'Kloteklanten'. Niet bepaald een DM-boek, overigens.

De jury: 'Met zijn instituut Beeckestijn Business School blaast Van Bel CRM nieuw leven in en slaat met de leergang digitale marketing een brug tussen marketing en internet'.

Nieuw leven?

Ook in 2005 was Van Bel overigens genomineerd voor 'DM Man van het Jaar'.

Pim Betist is de bedenker en medeoprichter van Sellaband.com, dat muzikanten de kans biedt om fans aandelen te laten kopen in een op te nemen album.

De jury: 'Betist heeft met zijn concept de traditioneel ingestelde muziekwereld op z'n kop gezet door de keten te veranderen.'

Op zijn kop gezet?

De industrie is inderdaad op zijn kop gezet, maar dat komt door internet en het gemak waarmee illegaal downloaden mogelijk is.

Sellabend was al eerder dit jaar genomineerd voor een paar , dus knuffelbaar is het concept wel, maar is het ook echt succesvol?

Michel Schaeffer is marketingdirecteur van bol.com, dat een omzetgroei van 60 procent boekte in 2007.

De jury: 'Met de introductie van het online multimediamagazine Bomvol dat gebruikmaakt van personalisering en met persoonlijke aanbevelingen op de homepage kiest Schaeffer niet voor de voorzichtige weg en boekt meetbare resultaten.'

Weinig over op te merken. Doen het kennelijk , en ook krijgen een kans bij bol.com.

Ed Peelen werd in 2007 de eerste hoogleraar Eventmarketing & -communicatie.

De jury: 'Als hoogleraar Direct Marketing/CRM op Business Universiteit Nyenrode en partner van het Rotterdamse adviesbureau ICSB heeft hij datakwaliteit en CRM hoog in het vaandel staan. Met zijn visie op multichannel management is hij een ware bruggenbouwer.'

Bruggenbouwer? Tussen wat dan precies?

Peelen is overigens al langer een van mijn helden in de DM-wereld. Helder en met een buitengewoon oog voor de praktijk van alledag.

Dus ik zou de prijs aan Peelen geven....

De jury van de prijs bestaat overigens uit Allard Frederiks (hoofdredacteur Adforesult), Jochem de Gruyter (CRM manager SBS Broadcasting), Diana Janssen (directeur DDMA), Willem Koch (directeur Communicatie TNT Post), Johan van Mil (directeur The Dialogue Company), Ingrid Tuinenburg (sectormanager Marketing en Communicatie Cordaid), Marianne Robben (directeur Strategie Proximity) en Paul Petermeijer (managing director BBP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie