Waar blijven de nieuwe vers merken?

“Vers” in supermarkten is vooral het domein van het Private Label. Dat is gezien de ontwikkelingen begrijpelijk. Supermarkten focussen op vers, om de formule zo onderscheidend mogelijk te positioneren en beschermen de interessante marge-mix in deze grote, steeds groter wordende categorie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De huidige trend naar speciaal, gezond, authentiek, duurzaam, enz. enz. gaat mogelijkheden geven voor merken. De consument vindt het steeds belangrijker, dat eten en drinken niet alleen lekker is, maar ook gezond, duurzaam geproduceerd is, enz. De consument zoekt ook zekerheden voor hun juiste keuze. Zekerheden zoals merken die altijd geven/gaven.

De nieuwe merken die positie veroveren: Willem & Drees, Gijs, Tasty Toms, etc. Er liggen dus kansen voor producten/meren met ècht onderscheidend vermogen. Wie grijpt die kansen? Waar blijven de nieuwe vers merken?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie