De onderneming meldde vandaag dat het deze maand met ongeveer 20.000 klanten begint met het uitzenden van live voetbal uit de eredivisie.
Versatel lanceerde half april een grote campagne om consumenten te verleiden om live voetbal in huis te halen via het internet.
Het kabel- en telecombedrijf biedt voor 40 euro per maand een snelle internetverbinding (ADSL 2+) en een kastje van Samsung aan dat ervoor zorgt dat de beelden op televisie zijn te zien.
De uitzendrechten kosten Versatel jaarlijks 30,5 miljoen euro. Het kabelbedrijf verwacht nog steeds het aantal van 100.000 klanten eind dit jaar te kunnen halen.
In 2008, als de rechten aflopen, wordt gerekend op 500.000 klanten. Bestuursvoorzitter Raj Raithatha verwacht dat zijn onderneming de meeste klanten gaat werven als het voetbalseizoen is begonnen.
Voetballiefhebbers moeten nog overtuigd raken van de kwaliteit van het product, aldus de topman.
Later dit jaar wil Versatel nieuwe diensten aan het voetbal toevoegen, zoals digitale telefonie en een groter tv-aanbod.
Versatel had eind juni in totaal 172.000 ADSL-klanten in Nederland, 2000 meer dan eind maart. In België en Duitsland, waar het voetbal niet wordt aangeboden, waren dat er respectievelijk 52.000 en 177.000.
In Duitsland werd de hoogste groei behaald. Versatel verkoopt echter deze activiteiten na de overname door de Zweedse telecomonderneming Tele2.
Hier meer achtergrondinformatie over de verkoop van Versatel aan Tele2.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!