De samenwerking is erop gericht om de jeugdwerkloosheid terug te dringen en ondernemerschap te stimuleren. Binnen het Amsterdam City Project creëren de partijen gezamenlijk werkervaringsplaatsen voor jonge werklozen die gedurende zes maanden aan de slag kunnen in een commerciële functie, trainingen krijgen en toegang tot een netwerk van bedrijven - als Manpower en Hamilton Bright - waardoor voor hen de kans op een duurzame baan wordt vergroot.
Unilever en de Gemeente Amsterdam hebben verschillende soorten banen gecreëerd, waarvoor de afgelopen weken twintig jongeren zijn geselecteerd en getraind. Het gaat hier om profielen variërend van salestalent dat nieuwe ijs-verkooppunten gaat identificeren, commercieel talent dat de zichtbaarheid en beschikbaarheid van huidige ijs-outlets moet verbeteren en banen voor ondernemende jongeren die ijs willen verkopen.
Win-win situatie
Voor Unilever is het terugdringen van jeugdwerkloosheid een belangrijk punt in haar Europese HR-beleid. Frank Weijers, general manager Unilever Benelux: 'Het mes snijdt hier aan meerdere kanten. De jongere generatie voelt op het moment de gevolgen van de huidige vertraagde economie die hen minder mogelijkheden biedt op de arbeidsmarkt. Dit is voelbaar in heel Europa. Gebleken is echter dat jongeren die een half jaar aan de slag zijn geweest in een tijdelijke functie, duidelijk meer kans hebben op een vaste baan daarna. Dit project helpt daarbij, brengt ons in contact met commercieel talent en levert tegelijkertijd een bijdrage aan onze ijs-business in Amsterdam. Win-win-win dus.'
Op korte termijn krijgt het project een vervolg met het werven van nieuwe talenten voor het verkopen van ijs via mobiele verkooppunten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!