In het spel kunnen Twitter-gebruikers hun wedstrijdbeleving een extra dimensie geven door hun favoriete keeper, verdediger, middenvelder en aanvaller te selecteren en te tweeten naar @KNVB met #CupCoach.
Tijdens de wedstrijd worden deelnemers niet alleen op de hoogte gehouden van de stand in de wedstrijd, maar ook van de ontwikkelingen in het spel. Doelpunten en assists leveren punten op, maar een keeper die geen tegendoelpunt incasseert ook. De speler met de meeste punten won een Bekerpakket, met onder andere een officiële Bekerwinnaars-badjas en een miniatuur KNVB Beker.
‘We zijn altijd op zoek naar manieren om de Bekerfinale extra te laten leven onder de fans’, vertelt Bram Euser, social media manager KNVB. ‘Met #CupCoach kunnen voetballiefhebbers laten zien welke voetbalinzichten De prijzen werden zondag dus niet alleen in De Kuip, maar ook op Twitter verdeeld.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!