Twee Nederlandse regisseurs maken campagnes voor Asos.com

Halal stuurt Emma Westenberg en Mees Peijnenburg naar Los Angeles

Het Amsterdamse productiebedrijf en agentschap HALAL stuurde twee Nederlandse regisseurs naar Los Angeles om twee ASOS-campagnes te schieten. Mees Peijnenburg (27) maakte een jeanscampagne en Emma Westenberg (27) maakte films rondom ‘promposing’, een trend op Amerikaanse middelbare scholen.

Aanzoek voor het schoolbal
Asos.com is een internationale modewebwinkel met een hoofdkantoor in Londen. Devan Emma Westenberg is gericht op Amerikaanse jongeren en gaat over promposing: een trend waarbij jongeren elkaar een aanzoek (proposal) doen om naar het schoolbal (prom) te gaan. In de campagne zie je verschillende verhaaltjes waarin jongeren elkaar op een bijzondere manier naar het bal vragen.

De tweede campagne is gemaakt door regisseur Mees Peijnenburg. Hij won de afgelopen jaren onder andere twee Gouden Kalveren fictiefilms en maakte een korte film ( A Hole in My Heart) die de Nederlandse inzending was voor de Oscars. Zijn campagne voor Asos bestaat uit acht Instagram-filmpjes en een lange campagnefilm voor .

Credits ASOS Promposal U.S. Campaign:
DIRECTOR Emma Westenberg
PRODUCTION COMPANY Halal Amsterdam
DOP Trevor Wineman
HEAD OF CREATIVE ASOS Pascal Duval
PRODUCER ASOS Amanda Wilmer
EDIT Joppo in De Grot
GRADING Joppo in De Grot
SOUND DESIGN Sharkee @ HaaiFaai Deluxe
MUSIC Raven Aertsen
SERVICE PRODUCTION LA  Freenjoy 

Credits Jeans by ASOS:
DIRECTOR Mees Peijnenburg
PRODUCTION COMPANY Halal Amsterdam
DOP Jasper Wolf
EDITOR Fatih Tura
GRADING Joppo in De Grot
ONLINE De Grot
ART DIRECTOR/CREATIVE ASOS Kieren Gallear
HEAD OF CREATIVE ASOS Pascal Duval
PRODUCER ASOS Simon Lewis
STYLING ASOS Georgia Donovan & Ben van de Broek
MUSIC Eagle Blakk
LINE PRODUCTION COMPANY LA Freenjoy
PRODUCER FREENJOY Jeff Kopchia
PRODUCTION DESIGNER Frankie Latina

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie