Jan-Roelof Stienstra volgt hem per 1 april op als de nieuwe algemeen directeur van DAG Media B.V.
Gebeld met Eline Deijs, manager concepts&creations bij DAG, om te vragen wat er aan de hand is. "Geen commentaar', zegt ze alleen maar.
Na enig aandringen: 'Nee, er was geen ruzie in de directie'.
Maar waarom Tromp dan weer vertrekt is onduidelijk en wil ze echt niet zeggen. Deijs zegt alleen maar dat het 'erg goed gaat met DAG'.
En: 'DAG is Tromp erkentelijk voor zijn prestaties en zijn vertrek wordt dan ook betreurd.'
Tromp was verantwoordelijk voor de introductie van het 'nieuwsmerk DAG'.
DAG heeft in een sterk concurrerende markt een positie moeten veroveren, wat gezien de huidige bereikscijfers ook is gelukt, meldt Deijs.
Volgens de nieuwste cijfers van het NOM was het bereik van de krant vorig jaar 677.000 per dag.
Recent is DAG aangescherpt met een vernieuwde website en is de samenwerking met de Volkskrant sterker geworden. Ook is DAG enige tijd geleden begonnen met gratis sms-nieuwsalerts. Deijs zegt dat inmiddels 2.000 mensen de alerts krijgen op hun mobiel.
Stienstra is al sinds de oprichting lid van de directie van DAG Media B.V. als zakelijk directeur. Hij is afkomstig van KPN waar hij verschillende functies heeft bekleed op het gebied van sales en retail.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!