Oscar Munoz, de CEO van United Airlines, is door PRWeek uitgeroepen tot Communicator van het Jaar 2017, maar laat niet erg blijken dat hij deze titel verdient.
'Slimme en toegewijde leider'
De topman van United Airlines wordt als charismatisch omschreven door PR Week, dat hem prijst voor de gedrevenheid waarmee hij het tobbende United weer gezond wil maken. Munoz ontziet zichzelf daarbij niet. Slechts twee maanden na een harttransplantatie te hebben ondergaan, keerde hij in maart 2016 fulltime terug.
‘Munoz heeft laten zien dat hij een slimme, toegewijde en uitstekende leider is die de waarde van de communicatie begrijpt’, aldus PR Week.
Toch liet hij daar gisteren weinig van zien toen een video viral ging van een passagier die met geweld van een vlucht van United werd verwijderd.
Bagatelliseren
Munoz kwam met een reactie en excuses ook naar de passagiers, maar gebruikte daarbij eufemistisch het woord re-accommodate. Dat viel helemaal niet goed.
Ook later bagatelliseerde de topman het incident en legde de verantwoordelijkheid ervoor geheel neer bij de passagier. In een uitgelekte interne brief aan zijn medewerkers weet hij de affaire aan het ‘disruptive’ en agressieve gedrag van de man.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!