TNT outsourcet marcom bij Etcetera

Zonder pitch bracht TNT Express de ontwikkeling van een Europese strategie en campagne onder bij Etcetera en besloot tot outsourcing van de marketingcommunicatiefunctie bij dit bureau.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De bijzondere samenwerking vloeit voort uit de jarenlange internationale samenwerking voor Akzo tussen directeur Dick van der Lecq en creative business partner Peter van Leeuwen van Etcetera enerzijds en ceo Tex Gunning van TNT anderzijds.

Dick van der Lecq: ‘Bij ons is een vaste TNT warroom ingericht en wij houden ook vaak kantoor bij TNT in Hoofddorp. De samensmelting zal over en weer gestalte krijgen. Het is een heel bijzondere samenwerking, de precieze organisatievorm moet nog uitgekristalliseerd worden. We zijn begonnen met 15 interviews met mensen bij TNT om gevoel te krijgen voor de materie, de mensen en voor het bedrijf.’

De marketingcommunicatie-afdeling van TNT telt internationaal tientallen mensen, zegt Van der Lecq. Hij legt uit dat TNT de afgelopen vier jaar weinig in marketingcommunicatie investeerde omdat de toekomst van TNT onduidelijk was: het zou eerst wel en daarna niet worden overgenomen.

Op de vraag hoe Etcetera zichzelf gaat briefen, zegt Van der Lecq: ‘Dat is heel bijzonder. Het is een geweldige uitdaging, maar niet bepaald comfortabel. Je wordt veel minder gekadreerd en gecontroleerd, je moet heel alert zijn en overal zelf aan denken.’

In een door Etcetera verstuurd persbericht licht Tex Gunning, ceo TNT, toe: ‘Etcetera is sterk in het in beweging brengen van bedrijven en merken. De combinatie met RedUrban en een internationaal netwerk sluit precies aan bij onze ambities.’

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie