Via de blog van Seth Godin kwam ik een aardig initiatief tegen: FreeRice.
Voor niet-engelstaligen een hele leuke test om je kennis van Engelse woorden te checken en op te vijzelen. Voor elk goed woord dat je in de multiple choice vragen aanklikt, doneert FreeRice 10 rijstkorrels aan de Verenigde Naties om de wereldhonger te bestrijden.
Dat lijkt weinig, 10 rijstkorrels, maar sinds de start op 7 oktober zijn al meer dan 3 miljard rijstkorrels gedoneerd. Nu heb ik nooit geteld hoeveel rijstkorrels er in een pak zitten, maar stel dat het er 100.000 zijn, dan zijn dat toch al 30.000 pakjes rijst.
Hoe dat wordt betaald? Door advertenties op de site. Als adverteerder kun je je merk aan een dergelijk online charityproject koppelen. Maar nog beter, misschien kun je als marketeer zelf een dergelijk project opzetten? Leuk voor de kerst, al is dat voor dit jaar een beetje kort dag.
Tip: je kunt ook buttons en banners van dit initiatief downloaden en op je (internationale) site plaatsen. Immers, alle hulp is welkom om de honger te bestrijden, niet waar?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!