Target: ‘Dik en dun: iedereen kan zwemkleding aan’

Het blijft een ding in de reclamewereld: dikke vrouwen, dunne vrouwen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De voor vollere vrouwen kennen we. 

Maar er zijn nog steeds merken die zich niets aan trekken van de omvang van de gemiddelde vrouw in hun marketinguitingen.

Campagnes als die van ;s Secret en met graatmagere modellen kunnen op veel kritiek rekenen.

Niets mis mee 

Tegencampagnes zoals geven aan dat veel consumenten van mening zijn dat er niets mis is volle(re) vrouwen in ads. 

Maar op haar beurt zorgt die tegenactie óók weer voor een tegenactie: ‘’. 

Never a dull moment in de dik-dundiscussie dus.

Target houdt van ieder lichaam

Nu komt de Amerikaanse retailer Target met een campagne voor zwemkleding, met de boodschap: &;Target Loves Every Body&;.

Niet moeilijk of gestrest doen over je wellicht iets te dikke lijf: geniet van de zomer en loop lekker rond in je zwemkleding.

In de video spreken een styliste en vier (mode)bloggers over hun favoriete deel van hun lichaam en hun minder favoriete delen. De styliste geeft tips welke kleding het beste is voor welk lichaam.

Erg leuk. Maar als je op derondkijkt, kom je toch weer slechts slanke modellen tegen.

Da’s dan weer jammer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie