In de film ziet de kijker schrijfster Susan Smit op haar weg terug van een weekendtrip Parijs waar ze nieuwe inspiratie voor haar boek heeft opgedaan. De kijker wordt aan de hand van haar verse herinneringen meegenomen door de stad. De sferische beelden verlengen en onderstrepen het reisgevoel dat niet ophoudt bij het vertrek uit Parijs.
Joey Hullegie, Creative Director bij Initiative Tomorrow: 'We laten met Retour mensen zien die op de terugreis nagenieten van een ervaring in één van de NSI bestemmingen. Dit levert een sterke, maar natuurlijke branding van de film en laat zien dat de trein integraal onderdeel is van de reiservaring in plaats van een logistieke vervoerder.'
Jose Hofman, communicatiemanager bij NS International: 'Wij vonden het belangrijk om alle voordelen van het treinreizen te laten zien, zoals het comfort en de ontspanning. Dat is soms lastig te combineren met inspiratie, maar met de “Retour” films hebben we een mooie vorm gevonden.'
Samenwerking Margriet
Naast video’s is er ook een samenwerking met Margriet opgezet waarbij geselecteerde steden uit worden gelicht in uitgebreide redactionele artikelen. Deze strategie is nieuw voor NSI en is bedoeld om extra verdieping en ondersteuning aan de retourcampagne te geven.
De Retour-campagneis vanaf nu te zien. Na Parijs zullen andere Europese bestemmingen volgen met bijpassende karakters.
NS International: Jose Hofman, Melanie Baas
Bureau: Initiative Tomorrow
Creatie: Chris Römer, Joey Hullegie, Arthur Schotsborg
Agency producer: Anouk Dohmen
Productiemaatschappij: Dare Creative
Regisseur: Martijn Smits
Producer: Tamara Planken
DOP: Jorrit Garretsen
Edit: Marco Dol
Grading: Tussen Kadijken 2 - Cuts & Color
Audio-post productie: Amp.Amsterdam
Music search & licensing: Amp.Amsterdam
Media: Dean Koekebakker, Erik Rothengatter
Fotograaf: Iris Planting
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!