Superunie, inkooporganisatie van dertien onafhankelijke retailorganisaties, lanceert de nieuwe communicatiecampagne van het merk g’woon. Afgelopen week werd de campagne ‘Nederland houdt van g’woon’ uitgerold.
Groeiend assortiment
De eerste producten van g’woon zijn in de tweede helft van 2016 in de supermarkten verschenen en het assortiment groeit nog maandelijks. Het merk vervangt Perfekt en Markant. Ook is de kwaliteit en duurzaamheid van veel producten verbeterd ten opzichte van deze twee merken. Het nieuwe merk is onder meer te vinden bij supermarkten Attent, Boni, Boons Markt, Coop, Deen, Emté, Hoogvliet, Jan Linders, MCD, Nettorama, Poiesz, Spar, Vomar en in beperkte mate bij Plus en Dirk.
De campagne Nederland houdt van g’woon wordt uitgerold op tv, online en social media. Roorda Reclamebureau ontwikkelde de campagne, marketing- en mediabureau Mediaxplain* verzorgde de mediastrategie en -inkoop. Het bureau Brandnew heeft aan de wieg gestaan van het merkconcept en is verantwoordelijk voor het verpakkingsdesign. De website is door Burst ontwikkeld.
Credits
Bureau: Roorda Reclamebureau
Media: Mediaxplain*
Verantwoordelijk bij Superunie: Dick Roozen, Manon Daggers en Leonie Peters
Reclamebureau en productie
Creative director: Joeri Jansen
Creatie: Edward van der Veen, Roy Frencken en JP Nieuwerkerk
Account: Marleen Delisse en Hans Bauman
Strategie: Chantal van Binsbergen
Producer bureau: Marcel Ossendrijver
Regie: Thirza Schaap en Joeri Jansen
Fotografie: Thirza Schaap
Executive producer: Suzanne Huisman (Fat Fred)
D.O.P.: Gábor Deák
Edit en compositing: The Compound
Muziek en geluid: Audentity
Voice over: Diggy Dex
Online en social: Claire du Pon en Bonnie van den Heuvel
Design: Jacqueline Krijnen, Dino Kho en Gilliano Nijman
Media
Strategie: Christiaan van Betuw
Account: Chrissy van den Dobbelsteen
Online
Account: Marvin de Reuver
Projectmanagement: Kim van Tol
Design: Daan van Vlimmeren
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!