De beslissing om de cd’s niet langer te verkopen, nam de keten na een daling van 15 procent in de verkopen van vorig jaar.
Op cd- opruiming begint volgende maand.
Belangrijk in beleving
Starbucks meldt dat muziek zeer zeker een belangrijk element in hun retailbeleving is.
‘We blijven zoeken naar manieren om de beleving in onze winkels aan te sluiten bij de behoeften van onze consumenten.’
Starbucks eerste stappen in de muziekbusiness dateren uit 1995, in 1999 nam het muzieklabel/-keten Hear Music over.
3,6 miljoen verkochte cd’s
In 2006 zette de Starbucks nog zo'n 65 miljoen dollar om in muziekverkoop - 3,6 miljoen verkochte cd's. Exclusieve uitgaven van albums droegen ook bij aan de muziekbeleving bij Starbucks.
Die bron is dus welhaast opgedroogd.
Pick of the Week
De 'Pick of the Week'-actie, waarbij mensen met een loyaltykaart kunnen sparen voor gratis liedjes via iTunes blijft voorlopig wel bestaan.
Bron: Billboard & Seattle Times
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!