Sikkens heeft een aangepast logo, met nieuwe kleuren en een duidelijker label met de productinformatie waardoor het voor vakschilders makkelijker moet worden te kiezen.
Met de nieuwe verpakking wil Sikkens de vakschilders, een belangrijke groep klanten voor het merk, beter van dienst zijn.
1989
Kim Potters, marketing director, AkzoNobel Decorative Paints Nederland: ‘Onze oude verpakking dateert alweer van 1989. Met deze veranderingen spelen we in op de laatste marktontwikkelingen en op de wensen van professionele schilders. Bovendien past de nieuwe verpakking bij onze ambitie om de komende jaren flink te groeien.’
Het logo is licht aangepast. De balk boven de tekst is voorzien van afgeronde vormen wat het logo volgens Sikkens ‘iets speelser en vriendelijker maakt’. Deze vormen komen in meer communicatie-uitingen terug.
Er is extra aandacht besteed aan de communicatieve functie van de verpakking. Potters: ‘Nieuw is de technologyclaim op het label, de meest unieke eigenschap van het product. Daarnaast introduceren we een onderverdeling in vier pilaren: elegant, robuust, efficiënt en specialist.’ De iconen in de zilveren strip geven de belangrijkste kenmerken van het product weer.
Buitenlakken
Als eerste zijn de buitenlakken aan de beurt. Die zijn vanaf september in de nieuwe verpakking verkrijgbaar. Daarna gaat Sikkens gefaseerd ook andere categorieën en producten aanpassen.
Timeline van Sikkens-vepakkingen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!