Sensation wint Marketing Excellence Award 09

Tijdens het Marketing Excellence Event in Almere zijn de vier winnaars van de Marketing Excellence Awards 09 bekend gemaakt. Sensation van Duncan Stutterheim is verkozen tot marketingbedrijf van 2009.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de categorie Innovatie viel de keuze op Dwarsligger en in de categorie Connected Customer sleepte Marktplaats.nl de award in de wacht.

In de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen werd Fishes tot winnaar uitgeroepen.

De andere kanshebbers voor de Marketing Excellence Award voor dé marketingorganisatie van het jaar waren Bol.com en G-Star. In Brandboxx Almere nam Duncan Stutterheim namens Sensation (ID&Q) donderdagavond de prijs in ontvangst uit handen van juryvoorzitter Herwin van den Berg (ex-Heineken). Stutterheim was verrast. 'Voor mij is het bijzonder, ik kom niet uit het marketingvak, maar uit de feesten. Als je de vakjury en al die topmensen ziet die erover oordelen, dan ben ik echt vereerd. De waardering van al die dikke mooie merken voelt enorm goed.'

Van den Berg lichtte de keuze vanuit de vakjury toe: ‘Knap hoe Sensation zich door de jaren heen heeft weten te ontwikkelen van een ‘standaard’ dancefeest naar een totaalbeleving. Daarmee zijn ze de dancemarkt ontstegen. Ze overweldigen de consument in plaats van dat ze deze tevreden stellen. Er zijn maar weinig entertainmentbedrijven die een merkevent (inter)nationaal zo succesvol weten neer te zetten. Door het motto - Be part of the night dress in white - betrekken ze bezoekers optimaal bij het merk. Sensation is daarmee een perfect voorbeeld van engagement marketing. Zodra de kaartverkoop start, werpen fans van het event zichzelf op als ambassadeurs. Door deze betrokkenheid verspreidt het merk zich als een olievlek over de hele wereld.’

De finalisten voor een Marketing Excellence Award in de categorie Innovatie waren Brennels, Dwarsligger en Rituals. De tweede ging uiteindelijk met de award naar huis. ‘Innovatie verwacht je in alles behalve het papieren boek,’ aldus de juryvoorzitter. ‘Uitgeverij Jongbloed heeft op een slimme manier haar huidige activiteiten weten te combineren tot een nieuw product. Uitgangspunt was de behoefte in de markt om het leescomfort van het huidige boek te verbeteren. Daarbij zijn ze niet over een nacht ijs gegaan. Door de retail en consument in een vroeg stadium te betrekken, hebben ze geprobeerd de acceptatie van de Dwarsligger te waarborgen. Vanaf begin oktober is het product op de markt. Het succes op lange termijn moet zich dus nog bewijzen. Een ding is zeker: de uitgever heeft met de Dwarsligger aangetoond dat er zelfs in boekenland vernieuwing mogelijk is.’

In de categorie Connected Customer hadden jury en publiek de keuze uit Buzzer, Hi en Marktplaats.nl. De laatste viel in de prijzen. Van den Berg: ‘De kracht van deze online marktplaats zit hem in de eenvoud van de website. Het gebruikersgemak staat voorop. Het is een fantastische omgeving waar meer dan een miljoen kopers en verkopers elkaar dagelijks weten te vinden. Innovatie is gebaseerd op de veranderende behoefte van de consument. Samen met de klant komt de handelssite telkens weer tot nieuwe ‘marktplaatsjes’. Zo kun je inmiddels ook nieuwe producten en personeel op Marktplaats vinden. Gebruikers hebben de site grootgemaakt. Volgens de jury hét bewijs dat je met een beperkt budget maar met de kracht van de menigte een succesvol concept kunt neerzetten.’

Fishes, Plakkies en Triodos Bank waren finalisten in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. De Marketing Excellence Award ging naar Fishes. ‘Fishes is een onderneming met een enorme maatschappelijke relevantie,’ aldus Herwin van den Berg namens de vakjury. ‘Ze leveren een wezenlijke bijdrage aan het oplossen van een wereldwijd probleem, namelijk de visstand. En dit wordt in de toekomst alleen maar relevanter door de toenemende visconsumptie. De jury heeft bewondering voor de wijze waarop Fishes MSC gecertificeerde vis toegankelijk maakt. Ze beperken zich niet alleen tot whole sale maar hebben ook winkels en een restaurant. De jury hoopt dat binnenkort alle consumenten zich bewust zijn van het duurzame alternatief dat Fishes biedt. Een onderneming die zich staande weet te houden en groeit in zo’n moeilijke en sterk concurrerende markt verdient complimenten. Bovendien zorgt Fishes ervoor dat vissers een eerlijke prijs krijgen voor hun vangst. Alles bij elkaar een mooie invulling van de drie MVO P’s.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie