De techniek is van Mirriad. RTL noemt het digital placement. Met de techniek worden eerder opgenomen beelden vervangen door de gewenste uiting van de adverteerder. Met signage kan bijvoorbeeld een outdoorcampagne in het beeld worden verwerkt.
Een algoritme van Mirriad zoekt naar passende momenten voor de adverteerder. Daarna wordt er een blauwe box geprojecteerd waar het product van de klant in kan worden geïntegreerd, de zogenaamde blue boxing techniek. De uiting kan alle vormen aannemen, is op alle schermen toepasbaar en kan zelfs per scherm verschillen.
Joyce Borghardt, director sales Branded Content bij RTL: 'We zoeken altijd naar nieuwe mogelijkheden voor onze adverteerders. Niet alleen op TV, maar ook bij RTL MCN, RTL XL en Videoland. Nu kunnen onze klanten ook producten voor een bepaalde tijd tonen. Door deze techniek zijn adverteerders minder afhankelijk van opnameperiodes en kunnen we ze tot een paar weken voor uitzending adviseren om met een nieuw product te adverteren.'
GTST
RTL, EndemolShine en Fuse passen vandaag voor het eerst digital placement toe in Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST) met adverteerder Honig.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!