De zender moet begin 2015 te zien zijn en gaat 24 uur per dag uitzenden.
RTL rondt op dit moment de onderhandelingen af met de belangrijkste distributeurs, Ziggo, UPC en KPN. De zender zal gratis beschikbaar zijn en komt dus niet in een extra digitaal pakket.
RTL Z moet volgens ceo Bert Habets onderdeel worden van een 'breed en innovatief business-netwerk' nieuwsdiensten op smartphone, tablet, online en zakelijke evenementen.
Verder moet de zender meer brengen dan alleen financieel-economisch nieuws. Alles wat in het interessegebied ligt van de zakelijk geïnteresseerde en ondernemende Nederlander (hogere welstandsklasse AB1) komt langs. RTL7 kan zich op deze manier geheel op de mannelijke doelgroep richten.
RTL Nederland schakelt met deze stap sneller dan SBS Broadcasting, dat ook nog steeds een extra zender wil beginnen. Die is op vrouwen gericht, aldus televisiebaas Remko van Westerloo.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!