Premium

‘Romantische Gamma-commercial slaat de spijker op z’n kop’

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials

In de nieuwste Gamma-commercial gaan vader en dochter samen winkelen in de bouwmarkt. De dochter komt daar een jonge tegen, maar die openingszin is .

;Altijd extra goedkoop&;

Duidelijk (83%), opvallend (67%) en een goede match met het merk (72%). Dat vinden de honderd Nederlanders aan wie onderzoeksbureau MeMo² de reclame liet zien. Bovendien vinden ze het een leuke commercial (70%).

Grappig

‘Hij is grappig, maar toch duidelijk’, vindt een respondent. ‘Het is een leuk scenario, niet overdreven belachelijk.’

‘Gamma weet met deze commercial de spijker op zijn kop te slaan’, zegt Max de Jong van MeMo². ‘Zowel de visuals als de gesproken tekst brengen de boodschap goed over te brengen, zonder dat de commercial goedkoop en irritant wordt.’

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie