In de nieuwste Gamma-commercial gaan vader en dochter samen winkelen in de bouwmarkt. De dochter komt daar een jonge tegen, maar die openingszin is echt te goedkoop.
GAMMA reclame 'Altijd extra goedkoop'
Duidelijk (83%), opvallend (67%) en een goede match met het merk (72%). Dat vinden de honderd Nederlanders aan wie onderzoeksbureau MeMo² de reclame liet zien. Bovendien vinden ze het een leuke commercial (70%).
Grappig
‘Hij is grappig, maar toch duidelijk’, vindt een respondent. ‘Het is een leuk scenario, niet overdreven belachelijk.’
‘Gamma weet met deze commercial de spijker op zijn kop te slaan’, zegt Max de Jong van MeMo². ‘Zowel de visuals als de gesproken tekst brengen de boodschap goed over te brengen, zonder dat de commercial goedkoop en irritant wordt.’
Over het onderzoek
De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de Gouden Standaard van de MOA). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.