Premium

Rabobank neemt alweer afscheid van 'frustrerende' campagne 'Een aandeel in elkaar'

Voor lange termijn bedoeld, na 2,5 jaar opzij gezet

Rabobank neemt na 2,5 jaar alweer afstand van zijn campagneconcept ‘Een aandeel in elkaar’, dat voor de lange termijn bestemd was. De bank zal dit najaar met een nieuwe positionering komen.

Dat blijkt uit een met Dorkas Koenen, directeur marketing bij de bank.

Tussenpaus

Koenen, die liever niet van ‘herpositioneren’ spreekt, maar van 'opnieuw voorstellen', bestempelt de huidige Aandeel in elkaar-campagne als ‘tussenpaus’.

Koenen: ‘Het was een vrij associatieve campagne, waar veel aan de fantasie werd overgelaten. Dat frustreerde, het was vrij beschrijvend en te weinig richtinggevend.'

Duidelijker zijn

De directeur marketing van de Rabobank zegt in het artikel de klanten met een nieuwe positionering 'een herkenbaar beeld' te willen geven. 'Ook onze medewerkers vragen daar om. Vanaf nu moeten we duidelijker zijn. We maken een grote stap naar voren.’

Speerpunten

Het coöperatieve gedachtegoed blijft herkenbaar, aldus Koenen die drie speerpunten noemt. Ten eerste is dat beter over het voetlicht dat Rabobank een wereldspeler is.

Koenen: 'We zijn van oudsher een bank voor food – en agri-business en de internationale ambitie die we daarin hebben, is erg belangrijk voor de toekomst van de bank, én voor de planeet.’

Betere dienstverlening

Tweede speerpunt is de dienstverlening. Koenen: 'Ondanks dat Rabobank op dat vlak sterk staat, willen we dat nog verder verbeteren, want we willen dat onze klanten ook terugspelen hoe goed ze bij ons geserviced worden. Hoe we de dingen doen, is daarin belangrijker dan wát voor dingen we doen.

Maatschappelijk in merkbeeld

Het derde speerpunt volgens Koenen is de maatschappelijke betekenis van Rabobank. Koenen: ‘De crux is dat Rabobank met zijn omvang het verschil kan maken, betekenisvolle dingen kan doen voor Nederland en de wereld. Dat onderwerp willen prominent in het merkbeeld terug laten komen.’

Lees meer op onze zustersite .

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie