Peter Mulder, CCO bij SBS Broadcasting, is per 1 januari benoemd tot voorzitter van SPOT, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame. Hij volgt Arian Buurman (ex-Ster) op, voor wie de termijn van twee jaar verstreken is.
Over zijn rol als voorzitter van SPOT, zegt Mulder onder andere: 'De kijktijd van lineaire tv staat onder druk, maar de groei van consumptie van kwalitatieve videocontent accelereert. Rapportage van deze kijktijd en het doorontwikkelen van dataverrijking om lineaire tv nog meer accountable te maken, heeft volledige focus van alle betrokken partijen in de keten.
'TV is sexy, hot en effectief. Be good and tell it. Op beide elementen gaan we vanuit SPOT de komende periode nog meer focus leggen.'
In het SPOT-bestuur zitten verder Ton Rozestraten (RTL Nederland), Susan van Geenen (Fox International Channels), Rogier van de Paverd (Viacom), Marieke van Echtelt (Ster) en SPOT-directeur Michel van der Voort.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!