Coca-Cola start vandaag in Mexico met een promotie waarvoor veertig miljoen flesjes Sprite bedrukt zijn met een promo-barcode van het Nederlandse bedrijf OP3. Klanten kunnen deze zogenaamde shotcode scannen met hun mobiele telefoon, om kans te maken op één van de vijf miljoen prijzen die Coca-Cola ter beschikking stelt.
De Sprite shotcode-promotie is de grootste quick response-actie buiten Japan, waar zulke mobiele telepromoties vaker voorkomen, zie ook eerdere berichten op Molblog. Mexicaanse consumenten die de shotcode van hun flesje scannen, belanden op de Sprite WAP-site waar een trivia-vraag wordt gesteld. Wie de vraag goed beantwoordt, ziet direct of hij een prijs heeft gewonnen, variërend van Dominos pizza's tot Blockbuster dvd's. De winnaar ontvangt zijn prijs in de vorm van een digitale coupon.
De campagne wordt 8 weken lang ondersteund door reclame op radio, TV en in-store. Dennis Hettema (oprichter van OP3) zal wekelijks verslag doen van de ontwikkelingen bij deze nieuwe actie-variant via Molblog.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!