Vorig jaar heeft Rabobank mobtzu als partner gekozen bij de ontwikkeling van de nieuwe ‘Online klantomgeving 2016’. Hiervoor ontwikkelen zij een concept dat gevoed wordt door meningen en ervaringen van de klanten. Het concept richt zich op het persoonlijker, relevanter en bereikbaarder maken van de service van Rabobank.
De online klantomgeving die mobtzu ontwerpt stelt de klant centraal en elk aspect ervan is ontworpen vanuit dat idee. De omgeving wordt veel persoonlijker doordat klanten hun rekening een eigen naam kunnen geven, met slechts één knop kan een klant een medewerker spreken via telefoon, e-mail of chat en deze persoon is niet meer anoniem dankzij een naam en een foto. De applicatie gedraagt zich als een persoonlijke omgeving die duidelijk en makkelijk te bedienen is.
Naast alle inhoudelijke veranderingen, worden ook het ontwerp van de klantomgeving en de manier van navigeren hierbinnen veranderd. Bij het ontwerp is goed nagedacht over de verschillende plekken waar de omgeving straks gebruikt wordt. Het design werkt op desktop, tablet en smartphone, maar bij de ontwikkeling van het design en de elementen in de applicatie is ook ingespeeld op toekomstige technologieën. Hierbij is transparantie een belangrijk uitgangspunt binnen het design. Dit maakt het ontwerp future proof waardoor het ook goed gaat werken op bijvoorbeeld wearables zoals Google Glass, een Smart TV's of Heads-up Display van bijvoorbeeld auto's.
De manier van navigeren is slim en intuïtief, wat zorgt dat het zichzelf wijst. Op die manier kunnen klanten het maximale uit de klantomgeving halen. In de eerste testfase van het concept wordt gebruik gemaakt van een tablet applicatie, maar het ontwerp is consistent door vertaald naar alle platformen waarop het uiteindelijk moet gaan werken. Het is een zeer sterk concept dat er voor zorgt dat alle klanten uiteindelijk in 2016 beschikking hebben over één persoonlijke online bankomgeving voor al hun financiële zaken.
Ivonne Bojoh, managing director van mobtzu: “Rabobank wil een stip op de horizon zetten in de bankwereld met behulp van een online omgeving. Met deze stip in het achterhoofd heeft mobtzu samen met het conceptteam van de Rabobank verschillende customer journeys uitgewerkt in een prototype. Aan de hand van het prototype heeft Rabobank een deel van de functionaliteiten ontwikkeld voor de huidige pilot fase.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!