De Nederlandse Spoorwegen (NS) zullen ouders niet meer in een radiospotje vragen 'waarom ze hun kind dumpen in de crèche' als ze ook in de zomer met het gezin voordelig per trein naar het strand kunnen.
Op verzoek van de brancheorganisatie voor de kinderopvang, MO Groep, heeft het spoorbedrijf de reclame voor NS Zomertoer ingetrokken.
MOgroep noemde het spotje beledigend en imagoschadend voor de branche. De NS zou een beeld neer hebben gezet wat niets te maken heeft met de realiteit. Een woordvoerder van het spoorbedrijf stelde zaterdag 'dat er gebruik was gemaakt van spreektaal, maar dat natuurlijk rekening gehouden moet worden met gevoeligheden van anderen'.
De gevolgen voor de NS van het intrekken van het spotje zijn volgens de zegsman van de NS te overzien. 'Wij hadden een hele serie van negentien commercials over de Zomertoer in de maanden juli en augustus, dat zijn er dan nu achttien.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!