Deze week het Merkportret van Noor Cloo, directeur marketing van Ziggo.
Met welk merk sta je iedere ochtend op?
Met de vogelgeluidjes van de Philips wake-up light. Dat licht vind ik helemaal niets, maar met de vogeltjes begint mijn dag best vrolijk. Daarna een heerlijke cappuccino maken met onze Vibiemme-espressomachine en de dag kan echt beginnen!
Zonder welk merk kun je de deur niet uit?
Mijn Apple-smartphone. De intuïtieve manier van bedienen is echt geniaal. Het is alleen wel bizar te bedenken dat je zo afhankelijk van zo’n apparaat bent geworden in relatief korte tijd…
In welk merk kunnen ze je uittekenen?
Heb niet echt één voorkeur voor een kledingmerk. Moet me er vooral lekker in voelen en het liefst draag ik fairtrade en duurzame kleding, zoals van Kuyichi of Alchemist.
Welk merk brengt je van A naar B?
BMW, sportief maar vooral ook het rijcomfort vind ik erg prettig.
Met welk merk ga je iedere avond naar bed?
Mijn Hastens-bed ligt echt heerlijk; een genot om daar ’s avonds in te mogen neerploffen.
Welk merk heeft je leven gered?
Gelukkig ben ik nooit in een situatie geweest waarin dat nodig was. Ik heb veel gehad aan de boeken van Eckart Tolle, onder andere De Kracht Van Het Nu. Hij is op zijn manier ook een merk, ook al zou hij dat niet echt willen zijn.
Wat is voor jou op dit moment het inspirerendste merk?
Rijksmuseum. Het is echt knap wat zij momenteel aan het doen zijn en wat ze ermee weten te bereiken.
Met welk merk wil je niet gezien worden?
Lonsdale, omdat het ondanks vele pogingen nog steeds geen goed imago heeft.
Welk merk is jouw guilty pleasure?
Tony Chocolonely. Het is heerlijk dat de stukjes ongelijk zijn, dan voel je je minder schuldig als je er nog eentje neemt.
Welk merk is jouw geheime wapen?
Apple; doordat alle devices gekoppeld zijn, kan je supereffectief en efficiënt werken. Dat is handig als je een drukke baan hebt en een gezin.
Welk merk had nooit mogen bestaan?
Denk dat veel merken wel een bestaansrecht hebben, mits het echt ergens voor staat met een duidelijke ‘why’.
Van welk merk kun je alleen maar dromen?
De laatste tijd droom ik van de Efteling. Mijn zoontjes zijn namelijk momenteel verslingerd aan de Gouden boekjes van de Efteling.
Elke avond lees ik dus een sprookje voor en elke avond wordt mij gevraagd wanneer we weer naar de Efteling gaan: geniale marketing!
Van welk merk zou je graag de rebranding doen?
Nokia. Vroeger was dit merk niet te verslaan. Lijkt me een enorme uitdaging om dit weer op de kaart te zetten.
Welk verdwenen merk mag in de reprise?
Ster met Loeki de Leeuw als icoon. Blijft nostalgisch en mag van mij weer terug op de buis.
Wat is je favoriete slogan?
One life, live it!
Als jij een merk zou zijn, hoe zou je dat omschrijven?
Lef, passie, oprecht en menselijk.