De opdracht van de jury was: zoek initiatieven binnen de financiële wereld waar de samenleving écht iets aan gehad heeft, waar mensen duurzaam mee geholpen zijn en waar de – financiële – wereld mooier door is geworden. In oktober maakte de jury de shortlist bekend. Die bestond uit: Fairzekering, Monyq, BrightNL, Pensioenpod, Pensioencafé, Knab Zakelijk, Hypotiek en ASN. Daaruit zijn nu Fairzekering , BrightNL en Pensioencafé gekozen. Een van de drie wint de Financial Marketing Award.
De jury is van mening dat Fairzekering een nieuwe standaard kan neerzetten. Klanten die een Autofairzekering sluiten ontvangen een ‘chipin-stekker’, die in de auto wordt vast geklikt en die bijhoudt hoe hard de automobilist remt, rijdt, optrekt en waar en wanneer hij dat doet.
BrightNL (hetpensioenvoorzelfstandigen.nl) draagt met 'een heldere visie' bij aan een groter pensioenbewustzijn voor zelfstandigen. De deelnemer beslist over zijn of haar pensioen, hoeveel hij inlegt, bij wie hij dat doet en wanneer hij met pensioen gaat.
Pensioencafé.nl, een initiatief van het Pensioenfonds Horeca & Catering en ontwikkeld door Van Santen Netwerk, wordt geprezen om zijn helderheid, innovativiteit, een concept passend bij de doelgroep en de professionaliteit van de site.
De jury bestaat uit: voorzitter Kim Cramer (BR-ND), Cornelie van Bergenhenegouwen (ex Reaal, ex STV), Rens van Tilburg (Sustainable Finance Lab en Universiteit Utrecht), Krijn Schuurman (InterimIC en IPAN) en Arjen Bijlsma (NIMA).
De award wordt op 12 november uitgereikt tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing, de vakdag voor financieel marketeers georganiseerd door VVP, NIMA en De Baak.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!