‘Nieuwe programma’s, scherper profiel PO’

Meer drama, meer nieuwe programma's, nieuwe themakanalen en een scherper profiel, dat zijn de plannen van Publieke Omroep (PO) voor 2006. Daarmee kunnen de omroepen het tij van teruglopende reclame-inkomsten mogelijk doen keren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft de ministerraad vrijdag besloten op basis van de mediabegroting 2006 van staatssecretaris Van der Laan (Media). Als gevolg van eerder afgesproken bezuinigingen daalt het totale
omroepbudget van 750 miljoen tot 730 miljoen euro.
De omroepleiding heeft Den Haag al eerder aangegeven dat de situatie op de reclamemarkt zorgelijk is door de magere economische
situatie en de komst van Talpa. Het kabinet heeft oog voor die situatie, maar hoopt dat 'Hilversum' op basis van de inhoud van de programma's meer reclamespotjes weet binnen te halen.

Daarnaast mag Publieke Omroep de mogelijkheden onderzoeken voor alternatieve financieringsbronnen en de exploitatie van hun auteursrechten. De totale reclamezendtijd op radio en tv wordt verder verhoogd van 6,5 procent naar de wettelijk toegestane 10 procent (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie