RioRadio.nl laat zich in haar muziekkeuze leiden door muziek met een samba-ritme. “Door de keuze voor Braziliaans klinkende opzwepende muziek zit de sfeer er direct in als je voor de wedstrijd de app aansluit op je stereo” zegt Pieter Born, bedenker van het radiostation. “En winnen we een wedstrijd, dan kan daarna het feestje worden voorgezet met RioRadio knallend uit de speakers.” Op de playlist staan WK-hits van artiesten als Shakira en Ricky Martin, maar ook pakkende ‘Nederlandse’ nummers van o.a. Vengaboys, Gerard Joling, René Froger en natuurlijk Maywood komen aan bod.
Dat het radiostation ‘mobile-only” beschikbaar is, past goed bij het tijdelijke karakter van het wereldkampioenschap. “Vaak weet je niet vooraf waar je een wedstrijd gaat kijken, maar je smartphone heb je altijd bij je” zegt Born. “Via een kabeltje, dock, bluetooth of Airplay (voor iOS) is het radiostation snel aangesloten op de speakers. Een versie met Chromecast (voor Android) is in ontwikkeling.”
Op Rioradio.nl is het ook mogelijk te adverteren met audioreclame. Hiertoe is het aangesloten bij TheMediaExchange.nl . The Media Exchange is een onafhankelijk automated trading platform waarop mediabureaus en adverteerders reclamezendtijd van digitale radiostations kunnen inkopen.
RioRadio.nl is gedurende het hele WK ‘in de lucht’, tot en met een eventuele huldiging. Bij succes zal het radiostation bij een volgend nationaal (sport) evenement opnieuw worden gelanceerd. Bestaande gebruikers zullen t.z.t. met een simpel pushbericht hierop worden geattendeerd.
De door BluMedlab.com ontwikkelde app is beschikbaar voor iOS(iPhone/iPad) en Android of via het (mobiele) web.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!