Creatief duo Myrthe Van Dijk en Astrid Warmer is na de ludieke WeTransfer-actie nog steeds op zoek naar een baan in de reclamebranche. Om internationaal de aandacht te trekken, willen zij hun case nomineren voor Cannes Lion. Ze halen geld op via crowdfunding.
Aandacht trekken via WeTransfer
Van Dijk en Warmer regelden via een ludieke actie gesprekken bij reclamebureaus. De twee wisten dat als je een bestand verstuurt via WeTransfer je elk emailadres kan invoeren als ontvanger, maar óók als afzender. 'Dit nogal vreemde gegeven hebben wij gebruikt in de zoektocht naar een baan. We deden ons voor als creatief directeur om gesprekken te regelen bij een reclamebureau.'
Nog steeds geen baan
Sinds deze actie hebben zij tientallen bureaus gezien, maar nog steeds zonder resultaat. Van Dijk: 'Ze zijn of op zoek naar senior creatieven of hebben helemaal geen plek. Dus we gaan door met onze campagne. Ons doel is nog steeds ons portfolio bij zoveel mogelijk creatief directeuren onder hun neus te duwen. Daarom hebben we het ingestuurd naar de ADCN en de Spinawards. En met resultaat: voor beiden zijn we genomineerd! Maar ook daarna, nog steeds, geen baan.'
Crowdfundingcampagne
Daarom pakken ze het nu groter aan. Van Dijk en Warmer willen hun WeTransfer-actie naar Cannes sturen. Daar zijn ze een crowdfundingactie voor gestart, want ze kunnen het zelf niet betalen. Wie geld doneert, komt met zijn naam in de credits aan het einde van de casemovie. Van Dijk: 'Als we winnen, win je dus deels een leeuw!'
'Iedereen kan ons een hart onder de riem steken door geld te doneren. Je kunt ons ook aannemen, dat maakt de case nog sterker en onze kans om te winnen groter.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!