MTV richt zich volledig op Nederlandse markt

Na Frankrijk en Spanje krijgt nu ook Nederland zijn eigen MTV, geheel in het verlengde van MTV’s regionaliseringsstrategie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na 19 maanden onderzoek, variërend van enquetes tot focusgroepsdiscussies, geven Brent Hansen, president & ceo MTV/VH1 Europe en Casper Keller, general manager MTV Nederland, vandaag het startschot voor MTV Nederland. “Want Nederlandse consumenten gaven te kennen dat ze via MTV ook op de hoogte willen blijven van ontwikkelingen aan het Nederlandse muziekfront”, zegt Keller. “Qua programmering zijn we te weinig flexibel gebleken.”

Nieuw in de MTV-programmering zijn MTV:New, Top Selection en de longform-formats The Tom Green Show. Road Rules en True Life. MTV:New (waarin vooral breaking acts aan de orde komen) en het interactieve Top Selection (gericht op lokaal repertoire) worden respectievelijk door de nieuwe vj’s Romeo en Fleur gepresenteerd. Logo en uitstraling van MTV Nederland worden aangepast.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie