De Alzheimer Socks-campagne begon twee jaar geleden. Nederlanders deelden foto’s waarop zij twee verschillende sokken droegen. Vandaag is het vervolg..
Spijkers en Spijkers
Het initiatief (van Het Alzheimer Lab, onderdeel van VUmc Alzheimercentrum) moet de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie bespreekbaar maken en bijdragen aan een oplossing. Designduo Spijkers en Spijkers heeft voor deze campagneeen sokkencollectie ontworpen die zowel jongeren als ouderen voorziet van verschillende voetenwarmers.
Spijkers en Spijkers (Truus en Riet) treden in de voetsporen van Mart Visser en Frans Molenaar, die zelf aan de ziekte van Alzheimer leed. De sokken zijn verkrijgbaar bij meerdere Jumbo-winkels, Jeans Centre, via Sodexo en online via www.alzheimersocks.nl voor bijna 7 euro per paar. Met de aankoop van een of meerdere paar sokken, steun je direct onderzoek naar de ziekte van Alzheimer.
credits
Klant: Alzheimer Lab
Eindverantwoordelijke klant: Erik Liebe (Unilever), Claudia Doorn (Vodafone/Ziggo), Willemijn Pel (Heineken)Bureau: Alfred InternationalAccount: Mark de Leeuw, Mireille ElberseStrategie: Gabriel Snuverink
Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven
Design: Jasper Kulker, Marco Jongeneel (Vijf890)
Producer: Vittoria Robijns
Social en PR: Team LEWIS
Mediabureau: Vivaki Exchange/Starcom
Website: Lyfter
Productiemaatschappij film: Bandit Amsterdam
Regisseur: Tobias Corba
Producer: Hannah Padding
D.O.P: Stephan Polman
Focus Puller: Tijn Sikke, Taco Bonsang
Camera assistent: Marc Smeets
Editor: Tobias Corba
Grading: Barry Clarke (Captcha!)
Muziek: Jurriaan Balhuizen, Pieter Brouwer
Soundstudio: Goodsounds
Soundstudio’s VO opname: Rock Town Studio’s, Van de Laar || Van Efferen, Good Sounds
VO casting: Chantal Kunst (Tone of Voice)
Kleding: MakeOver Factory
Fotografie: Tobias Reymond Fotografie, David de Jong Fotografie
op de website is de 1ste editie uitverkocht.
ik hoop van u te horen!
vriendelijke groet, Carien de Broekert