De FWA 100 Trophy wordt toegekend aan bureaus die erin slagen om honderd keer de Favorite Website Award te winnen. MediaMonks is in de vijftien jaar dat de FWA bestaat pas het derde bureau dat deze prestigieuze prijs in de wacht sleept. De FWA staat wereldwijd bekend als de meest toonaangevende showcase voor digitaal werk.
MediaMonks won zijn eerste FWA in 2001 met de eerste website die het bureau produceerde. Wat volgens MediaMonks oprichter Wesley ter Haar vergelijkbaar is met een voetballer die een doelpunt maakt in een debuutwedstrijd'. Op dezelfde manier is de FWA 100 Trophy volgens Ter Haar te beschouwen als de trophy patch die sommige clubs mogen dragen omdat ze de Champions League vijf keer hebben gewonnen.' Of drie keer achter elkaar, zoals Ajax. Wij zijn supertrots op deze prestatie.'
MediaMonks won de honderdste FWA samen met W+K Portland voor de mobiele site van Old Spice Muscle Surprise.
De FWA 100 Club is een zeer select gezelschap dat tot dusver slechts twee leden telde. De eerste toetreder ooit was B-Reel dat in 2012 de honderdste FWA in de wacht sleepte en pas in mei van dit jaar kwam Unit9 erbij. MediaMonks is het eerste niet-AngloAmerikaanse bureau dat op de ledenlijst staat vermeld.
MediaMonks ceo Victor Knaap: 'Dat wij deze prijs slechts drie jaar na onze tiende FWA hebben gewonnen laat zien hoe snel MediaMonks is gegroeid in aantal mensen, regio’s en kwaliteit. Mijn dank gaat uit naar de creatieve bureaus die aan de basis staan van iedere FWA en de fantastische Monks die dit werk hebben gerealiseerd.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!