Dit is gisteren intern bekend gemaakt.
Martin Cornelissen was van oktober 2009 tot juli 2014 creative director bij FHV BBDO en vestigde zich vervolgens freelance onder de naam Büro von Münchhausen.
Marcel Hartog was de afgelopen acht jaar executive creative director van Publicis. Over zijn vertrek zei Arjan Kapteijns, ceo Publicis Groep Nederland vorige maand tegen Adformatie: ‘Acht jaar is een hele mooie periode en Marcel heeft in die acht jaar met zijn teams Publicis creatief op de kaart gezet en fantastisch mooi werk voor onze opdrachtgevers kunnen en mogen maken. Hij laat dan ook een sterke creatieve vloer achter. Daar danken we hem van harte voor. Tegelijkertijd kijken we ook vooruit en zien in deze ontwikkeling een extra kans om een nieuwe en sterke impuls te geven aan onze visie waarin creativiteit, technologie en data nauw verweven zijn.’
Kapteijns kent Martin Cornelissen al jaren. 'Martin is niet alleen een van de beste creatieven van Nederland maar zeker ook een van de leukste. Hij heeft een tomeloze energie en brengt een schat aan ervaring mee. Martin was meteen super enthousiast toen we hem vertelden over onze plannen met de Publicis Groep in Nederland. Samen met Martin gaan we werken aan onze visie waarin het gebruik maken van alle nieuwe mogelijkheden van deze tijd en het combineren van merkstrategie, creativiteit en technologie centraal staan.'