Marketeer of the Year 2010: Ton van Eijk van wehkamp.nl

Vanavond is in het Elicium in de RAI de tiende Marketeer of the Year gekozen. De prijs voor 2010 ging naar Ton van Eijk (58), ex-marketing directeur en nu strategisch adviseur marketing, positionering en branding bij wehkamp.nl.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Marketeer of the Year Award is een initiatief van Nima, Platform Innovatie in Marketing en het Tijdschrift voor Marketing. De prijs gaat naar de marketeer die het afgelopen jaar op drie punten excellent gescoord heeft:

*Hij laat zien dat er door marketing successen worden bereikt
*Hij is innovatief
*Hij geeft marketing zijn rechtvaardige plek in de boardroom

De jury: ‘Van Eijk durft te kiezen en is niet blijven steken in compromissen. Je moet het maar durven: een andere distributie, doelgroep én assortiment. En dat binnen 8 maanden tijd. Wehkamp.nl is het gevolg van goede herpositionering met uitstekende resultaten. Het gevolg van scherp marketing-inzicht. Ton van Eijk heeft het merk echt opnieuw uitgevonden.’

Van Eijk liet in de laatste ronde de twee andere genomineerden achter zich:

Boukje Bügel (40), commercieel directeur van NS Reizigers. De jury vindt het met name sterk hoe zij in deze enorm complexe omgeving koers houdt en NS Reizigers helpt te veranderen. ‘Deze ‘slim groeien-strategie’ is helder en een goed voorbeeld van accountability in marketing. De focus op winst en toch continu innoveren door partners te betrekken in de dienstverlening is een voorbeeld voor velen.’

Felix Tenniglo (48), managing partner Inshared. De jury: ‘Deze case is consequent doordacht, luidt de communis opinio. Glashelder. Een echt nieuw bedrijf waar alle facetten van marketing nodig zijn en ook worden ingezet. Met Tenniglo als een sterke spin in het web.’

De jury bestond dit jaar uit: Jan Willem Sieburgh (Rijksmuseum, winnaar van de prijs in 2009), René Repko (Hema, winnaar van de prijs in 2008), Herwin van den Berg (BST Company, winnaar van de prijs in 2007), Hans Hagenaars (ING, winnaar van de prijs in 2006), René Frijters (winnaar van de prijs in 2004), Robert de Groot (VBAT, winnaar van de prijs in 2003), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Muriel Arts (voorzitter Nima), Monica van der Meeren (USG Capacity) en Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing en voorzitter van de jury).

De prijs is een initiatief van Nima, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Tijdschrift voor Marketing en wordt mede mogelijk gemaakt door USG Capacity.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie