Mark Tuitert geeft startschot voor amateurkunst-campagne

Amsterdamse bureaus ontwikkelen campagne ‘iktoon’ om amateurkunst breed op de kaart te zetten.

Op initiatief van het LKCA (Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst) en Stichting WAK Nederland (Week van de Amateurkunst) bundelen vijftien partners in de kunst- en cultuursector de krachten onder de noemer . Fondsen, landelijke kunst- en cultuurorganisaties en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) tonen samen hoeveel, hoe divers en hoe kleurrijk kunst in Nederland is. 

Pr-bureau De Wolven en creative agency Grrr is een campagne opgezet, bestaande uit een onlnie platform met ondersteuning van social media en pr. Met het platform krijgen kunstenaars de middelen aangereikt om hun kunst onder de aandacht te brengen. Zo kunnen ze  eigen posters maken in de stijl van iktoon, exposities toevoegen aan een landelijke agenda of een persbericht versturen en de Facebookpagina vullen.

Olympisch kampioen Mark Tuitert - zelf een verdienstelijk amateurgitarist - gaf eind mei in Veghel de aftrap voor de iktoon-campagne. Dit deed hij door het publiek te onthalen op een demonstratie van zijn kunnen op de elektrische gitaar. De hele maand juni staat in het teken van de amateurkunst. In meer dan 150 gemeenten kunnen bezoekers kunst kijken en van dichtbij beleven. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie