Ja hoor, het is doorgegaan. Marco Derksen is gisteren tijdens de Algemene Ledenvergadering van het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB) tot voorzitter van het bestuur benoemd.
Naast Derksen werden 7 bestuursleden (her)benoemd voor een periode van 2 jaar.
Marcel Udo (Telegraaf.nl) bekleedt de functie van vice-voorzitter, Erik Braam (ZenithOptimedia) blijft penningmeester en Bas Seelen (Wunderloop) is secretaris. Sebastiaan Moesman (Reddion), Jeroen Mann (AD) en Arnoud van Leeuwen (zelfstandig) zijn leden met respectievelijk onderzoek, internationale betrekkingen en de taskforces in hun portefeuille.
Kersverse voorzitter Marco Derksen: 'Het is me een eer en genoegen om het voortouw te mogen nemen in de verdere uitbouw van het IAB. Het IAB neemt al een prominente positie in als het gaat om bijvoorbeeld belangenbehartiging, kennis, standaardisering en bestedingen. Maar we streven natuurlijk naar meer.
'We willen namens nóg meer leden spreken en nóg meer waarde toevoegen voor die leden. Vooral door als paraplumerk te gaan optreden en als facilitator te gaan functioneren. Verbindingen maken tussen kennis, bronnen en leden, verbanden aangaan met andere brancheorganisaties en platformen, ontwikkelingen laten onderzoeken, contacten met de overheid intensiveren, et cetera. Niet door alles per se zelf te willen doen, wel door alles mogelijk te maken.
'Ik wil dat het IAB vereenzelvigd wordt met een state-of-the-art, toe-gankelijke, innovatieve, objectieve en door leden gedragen organisatie.'
De komende weken zal Derksen met name gebruiken om samen met het bestuur een concreet beleidsplan voor de periode 2007-2010 te ontwikkelen en uit te zetten onder de leden.
Derksen vervolgt: 'In de IAB-organisatie dichten we een belangrijke rol toe aan de zogenaamde taskforces. Deze werkgroepen rond bijvoorbeeld search engine marketing, e-mailmarketing, mobile marketing en affiliate marketing maar ook rond bijvoorbeeld opleidingen en onderzoek, worden geïnitieerd en gerund door de IAB-leden.
'Het IAB-bestuur faciliteert ze daarbij. Soms met budget, maar ook met contacten, kennis, cases, et cetera. Voorts streven we naar een bredere representativiteit binnen de ledenkring en willen dus in 2007 vooral aan adverteerders en internetbureaus duidelijk maken wat het IAB voor ze kan betekenen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!