De wereldwijde campagne die Lowe@Alfred samen met het Global Spreads team van Unilever ontwikkelde, bestaat geheel uit CGI animatie en stelt het dagelijks leven van drie generaties uit een familie centraal.
Moeder Sarah, vader Peter, de tieners Lisa en Jack, kleutertweeling Lucy en Bob, grootvader George en hond Max zetten herkenbare familiesituaties neer met de kleine spanningen die daarbij horen.
Net als het mis dreigt te lopen, weet moeder Sarah steeds het tij te keren met Blue Band.
De campagne begint deze maand in Nederland met de introductie van Blue Band met roomboter en wordt deze zomer ook België (Planta) ingezet. Later volgen andere landen binnen en buiten Europa.
Voor de animatiewereld is samengewerkt met House of Cool in Toronto, een specialist op het gebied van CGI. Eerder werkte House of Cool aan films als Ice Age en Despicable Me. Voor de stemmen van de familie zijn ervaren acteurs zoals Johnny Kraaijkamp Jr., Pip Pellens en Kim Lian van der Meij gecast.
De campagneontwikkeling wordt geleid door Lowe@Alfred in Amsterdam. Van daaruit wordt samengewerkt met netwerkpartners Lowe Open (shopper marketing) en Lowe Profero (digital) in London.
Credits
Titel: Blue Band Melange
Klant: Unilever
Eindverantwoordelijke klant: Harry Tullis, Melanie Meskers, Christina Svensson
Product: Blue Band met roomboter
Lengte in seconden: 30”
Bureau: Lowe@Alfred
Strategie: Kelly Philipse
Account: Sanne Tolsma, Annelotte Pera, Ellis Vis
Concept: Jan Willem Smits, Maxim van Rijs, Aad Kuijper
RTV Producer: Sophie van Pelt
Productiemaatschappij: House of Cool (Canada, Toronto)
Regisseur: Matt Whelan
Producer: Debbie Cooke, Marc Juliar
Muziek: Good Sounds, Jurriaan Balhuizen & Koen van Baal
Soundstudio: Postoffice, Marcel Bultman