Premium

Lidl geeft 'plagerige' smaaktest vervolg met televisiecampagne

Met de campagne roept de supermarktketen op om zelf Lidl-producten te gaan proeven en vergelijken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

ontwikkelde de najaarscampagne &;Waar kies jij voor?&;.

Eerder schreef  al over de &;frontale aanval&; die opende op A-merken als Coca-Cola en Calvé Pindakaas. Uit onderzoek van Het Centrum voor Smaakonderzoek (in opdracht van Lidl) bleek dat bij veel alledaagse producten consumenten Lidl-producten bijna net zo veel waardeerden als A-merk producten.

Even lekker
In zes televisiecommercials zijn deze blinde smaaktesten in een &;grappige&; setting gereconstrueerd. In alle filmpjes komen de consumenten - vanzelfsprekend - tot de conclusie dat zowel het A-merk, als het Lidl-merk lekker is.

‘Met deze campagne onderstrepen wij waar Lidl voor staat: de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’, aldus Christine Braun, woordvoerder van Lidl Nederland. ‘Wij geloven dat kwaliteit ook betaalbaar kan zijn. Wij verkopen niet voor niets alleen maar onze eigen merken. Met deze grote campagne willen we heel Nederland zelf onze kwaliteit laten ontdekken.’

De televisiecampagne zal lopen tot medio september.

Ketchup:

Cola Light:

Koffie:

Pindakaas:

Margarine:

Vissticks:

Credits
Lidl: Erik Hogenboom, Jorieke de Vries, Anniek Evers
Bureau: ETCETERA
Productiemaatschappij: Doppler
Geluid: TopFormat

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie