Bij de Storytelling Expeditions 2016 draait het om 'laten zien waar je als merk voor strijdt'.
'Wat hebben de verhalen van Elon Musk en The Matrix gemeen? Een duidelijk conflict. Musk strijdt voor een duurzamere wereld, en in The Matrix vechten ze tegen de macht van machines', legt Gijsbregt Vijn van Lemon Scented Tea uit. 'Conflicten raken mensen. Ze zijn namelijk universeel en daarom heel herkenbaar. Kijk maar naar bekende Hollywoodfilms: juist wanneer iets niet meteen lukt, of iemand een harde strijd levert, ontstaat er spanning. Reuring. Emotie.'
Lemon Scented Tea ontwikkelde het Brand Conflict Model. Vijn: 'Elk merk zou op zoek moeten naar hun eigen strijd. Door na te gaan: wie of wat is mijn vijand? Dat kan een branche of een ander bedrijf zijn. Maar ook een bepaalde maatschappelijke trend of overtuiging. Het voelt misschien onnatuurlijk om als merk te laten zien waar je door wordt tegengehouden. Maar juist dat zorgt ervoor dat je als merk interessant blijft in een tijd waarin iedereen heel hard schreeuwt om aandacht.'
Drie sessies
The Storytelling Expeditions zijn er op dinsdag 7 juni, 5 juli en 30 augustus, elke met een eigen thema. Zo gaat de eerste expeditie over hoe een merkconflict de positionering van je organisatie beïnvloedt. Tijdens de volgende sessies wordt gekeken naar de manier waarop een conflict kan worden vertaald naar pakkende content en sterke campagnes. En hoe een merkconflict werkt voor verschillende branches, van dienstverlening tot banking en FMCG. Aansluitend aan de derde bootsessie volgt een verdiepende seminar op het kantoor van Lemon Scented Tea.
De Storytelling Expeditions worden gehouden in samenwerking met Adfo Groep.
Uitgebreidere informatie over het programma volgt in mei.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!